פרויקט 18 דקות

עברתי דירה לפני מספר חודשים, מה שגרם לי לחשב מחדש את זמני הנסיעה שלי. השימוש ברכבת מאפשר לי, לרוב, לשבת עם המחשב ולעבוד על דברים קטנים, ומלבד בעיות קליטה באינטרנט סביב תחנת הרצליה, הכל בסדר. בהתחלה עדיין עשיתי השלמות קטנות למשימות מהעבודה, אבל לאט לאט הבנתי שזה הזמן לנצל ללמידה שכל כך קיוויתי שתהיה לי בעבודה עצמה… אז חישבתי מסלול מחדש.

פתחתי פרויקט Django חדש, והתחלתי לעבוד על מערכת ניהול פרויקטים. המטרה לא הייתה התוצר הסופי, אלא הלמידה. חפרתי בתיעוד ובקוד של Django כדי לצמצם את שורות הקוד שאני כותב בפועל, כל פרט שאני יכול להשאיר בידי הסביבה, עדיף. תהליך כזה לוקח לפעמים יותר זמן, אבל זה מצמצם את הבעיות בהמשך כאשר מתברר שבמימוש שיצרתי בעצמי יש באג שבסביבה יש מימוש שפתר אותו לפני עשור.

ככל שהתקדמתי בפרויקט, גיליתי טוב יותר איפה אני יכול לצמצם עוד יותר את הקוד שלי, לשפר את מבני הנתונים, ובעיקר, מה הכלים שמאפשרים לי להגיע מהר יותר מאפס לפרויקט עובד ועדיין לתחזק אותו אחר כך בלי לשבור את הראש.

תוצר לוואי נוסף, הוא שכל פרויקט נוגע בהיבטים שאין צורך ולא כדאי להרחיב עליו במסגרת הפרויקט, אבל הנושאים האלה שווים פרויקט נפרד, מה שמוביל לכך שבנסיעה הבאה אני מוצא את עצמי יוצר פרויקט צד ואז פרויקט צד-צד…

הנסיעה ברכבת אורכת כ-18 דקות, בפועל קצת יותר, אבל זה נותן לי זמן להתמקם ואחר כך להתקפל ולצאת, כך שיש לי אכן כ-18 דקות פעילות שאני משתדל לנצל ככל האפשר. זה נותן לי זמן לתכנת ולחשוב על פתרונות לבעיות שאני נתקל בעבודה או בהתנדבות על פרויקטים של תכנה חופשית. הפרויקט הזה לא ממוקד ומקבל כיוון חדש בכל נסיעה, כך שלא סביר שאצליח לתחזק כל תת פרויקט, וחבל.

פתחתי פרויקט מאגד בשם 18Minuten (התרגום הראשון שבדקתי והיה זמין כדומיין ובאתרים רלוונטיים), ב-GitLab אחזיק את כל הפרויקטים שאני מתחיל לעבוד עליהם כדי שלא יאבדו בין כל התיקיות במחשב. אני מקווה גם לקבל היזון חוזר מהקהילה. אשתדל לעדכן גם כאן על נושאים חדשים ומחשבות מתהליכי הפיתוח.